Du kartus per metus Python žaidimų kūrėjai renkasi Pyweek turnyre kurti ir varžytis su savo žaidimais.
Turnyro esmė - per vieną savaitę sukurti žaidimą atitinkantį nurodytą temą.
Tuomet vyksta „varžybos“ - balsavimas - ir išrenkamas geriausiai padarytas žaidimas.
Pyweek turnyro eiga
Turnyras vyksta du kartus per metus - kas pusmetį. Bet reikia nuolat tikrintis tikslesnę datą.
Prieš pat turnyrą žmonės balsuoja kokia bus tema. Balsuojama iš maždaug 5-7 pasiūlytų temų. Už temą ir patys balsuoti galite.
Sulaukus starto dienos - paskelbiama nubalsuota tema.
Žaidimai turi būti kuriami su Python programavimo kalba, tačiau aplink ją galima naudoti bet kokius formatus ar resursus (ikonas, audio failus, 3D maketų failus). Žaidimui kurti taip pat galima naudoti bet kokį žaidimų variklį: Pyglet, Pygame Zero, Pygame, Pandas3D, Cocos2D ir pan.
Anksčiau stipriai dominavo Pygame variklis - jį galima buvo rasti turbūt 60-80% žaidimų. Dabar Pygame Zero skinasi kelią ir drąsiai paima 30-40% kuriamų žaidimų. Jeigu pasidomėsite Pygame Zero greičiausiai greitai suprasite kodėl jis taip populiarėja - jis skirtas žaidimus pradedantiems kūrėjams: čia gausu pagalbinių priemonių startuoti žaidimų kūrimą ypatingai greitai.
Ko tau reikia, kad galėtum dalyvauti
Iš esmės tik Python bazinių žinių (kaip rašyti ciklus, deklaruoti kintamuosius, aprašinėti logines sąlygas). Bazinių žinių užteks norint kažką sukurti - todėl pradedantieji turnyre tikrai laukiami.
Jeigu žaidimą kuriate pirmą kartą, tuomet rinkitės Pygame Zero arba Pygame framework’ą. Su Pygame Zero žaidimų kūrimas bus išties paprastas.
Sudėtingesni žaidimai dažniausiai kuriami su Pandas3D, Cocos2D ar pan. framework’ais.
Kaip vyksta vertinimas
Turnyrui pasibaigus (tiksliau - programavimo savaitei pasibaigus) galėsite parsisiųsti kiekvieną sukurtą žaidimą (jo išeities kodą) ir pasileisti jį.
Paleidimo instrukcijos dažniausiai būna Readme faile.
Vertinimo kriterijai
Pirmiausiai - ar žaidimas pasileidžia? Tikrai labai dažnai būna taip, kad žaidimas nepasileidžia / neveikia. Mano rekomendacija - pamėginti patiems pataisyti vieną kitą klaidą kitų kurtame žaidime - galbūt nesunkiai pataisysite paprasčiausias bėdas.
Tikrai kiekvieno Pyweek turnyro balsavimo metu tenka taisyti kitų žaidimus. Tarp klaidų būna - nepaminėti moduliai kuriuos reikia įdiegti (pvz. žaidimas sukurtas su Pygame, bet kode dar naudojamas Pyglet kuris nepaminėtas); visokios UTF8 bėdos arba paprasčiausi įhardcodinti failo keliai iki žaidimo. Pasitaisykite, bus smagu pataisytą žaidimą paleisti.
Žaidimus taiso ir kiti. Daug komentarų ir pats esu gavęs, kad mano žaidimai neveikė Windows platformoje, todėl žmonės tą arba aną pataisydavo. Smagu, nes tik veikiantys žaidimai gali būti vertinami.
Jeigu žaidimas pasileido, tada balsuojama ar žaidimas yra smagus, ar sukurtas kaip nors įmantriai/įdomiai, ar atitinka temą.
Prizai
Jokių piniginių ar kitų materialių prizų šiame turnyre nėra. Bet laimėtojų laukia šlovė ir pasaulis pripažinimas! :)
Sudalyvaukite, tikrai verta!